walvissen - Reisverslag uit Jojweni, Zuid-Afrika van Theo - WaarBenJij.nu walvissen - Reisverslag uit Jojweni, Zuid-Afrika van Theo - WaarBenJij.nu

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

09 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Jojweni

Helaas is de geplande walvissen spot niet doorgegaan. De zee was te wild. Er mocht geen risico genomen worden. Nieuwe kans aanstaande woensdag. We zijn wel nog naar de baai gereden waar vanaf een hoogte soms walvissen te zien zijn. Niet gelukt om ze te spotten. Hebben de dag gewoon lekker relax doorgebracht om een terrasje te pakken en wat te winkelen. In de middag terug op onze verblijfplaats en sommige van ons hebben nog gezwommen. Ik zelf heb wat extra slaap genoten. Vanavond naar een engelse pub geweest en daar ook gegeten.Morgen gaan we richting Oudshoorn. Slapen daar een nacht. Daarna Stellenbosch en Kaapstad. We boffen niet echt met het weer. Hebben pas een paar dagen echt heel mooi weer gehad. Meestal wat bewolkt. Temperatuur is over het algemeen wel een aantal graden boven de twintig. Een paar dagen gewoon koud. Max. 17/18 graden.
Zo weer naar bed, want de koffer moeten morgen ochtend om kwart over zeven weer klaar staan. De koffers wordende gehele reis verder behandeld door bedienden. Het hele beloningssysteem is gebaseerd op fooien. Basis inkomen is laag. In restaurants minimale tip is 10%.
Naar onze maatstaven is het een stuk goedkoper dan in Nederland.
Bij de basis prijs van zo'n reis moet je echt tussen 1000-1500 euro per persoon extra rekenen. Veel tip en je eet vaak in lodges, dus je kunt niet echt kiezen of je goedkoop dan wel wat duurder wenst te eten. In de grote stad zoals bv in Pretoria ga ook 's avonds niet op stap. De reisleider heeft zo zijn vaste adressen. Wij zelf vinden dat best. Over het algemeen eten we goed en wij willen geen onnodig risico lopen om in het onbekende ergens te gaan eten. Dus vaak alles in groepsverband. Tot op heden gewoon een fijne vakantie met veel ervaringen rijker.

• 10 Oktober 2017 - 00:27

Piet En Jannie:

Eindelijk een dagje rust. Jammer van de walvissen, maar misschien woensdag. Een dagje rust is ook wel erg lekker zo af en toe.
    groetjes en nog veel plezier.

• 10 Oktober 2017 - 08:43

Ben:

Wat jammer dat de walvissentocht geen doorgang kon vinden, hopen dat er woensdag een wat rustigere zee is zodat jullie deze geweldige dieren alsnog kunnen spotten. Aan de andere kant denk ik dat zo'n dagje relaxen ook niet verkeerd is gezien het drukke programma dat jullie achter de rug en nog voor de boeg hebben.
    Nog heel veel plezier en mooie dingen.