aan zee in zuid afrika - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Theo - WaarBenJij.nu aan zee in zuid afrika - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Theo - WaarBenJij.nu

aan zee in zuid afrika

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

05 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Het gaat goed met ons. Veel lodges hadden geen wifi. Nu kunnen even " bijpraten".
Wij hebben heel veel gezien. Mooie landschappen en vooral ok wilde dieren. Het Kruger Park was mooi. Daar zijn we driemaal in geweest. Tweemaal op de dag en eenmaal een avond game drive. Bijzonder verschillende dieren hebben wij daar gezien. Wat ons opviel is dat de kleuren zo heel anders zijn dan bij ons in de dierentuinen. Prachtige koedoes, impalaas, olifanten. Giraffen in overvloed en ook zo mooi en statig. In een ander wildpark hebben wij heel veel olifanten gezien en buffels. Bij een avond game drive zijn we echt van de paden af gegaan, daar hebben we van heel dicht een prachtige leeuw gezien.
Afrika ervaren wij als een prachtig land, maar het wordt " ontsierd" door heel veel armoede en overal rommel. De mensen zijn mooi en goedlachs. Een land vol van contrasten. Wij zijn nu aan de kust in een natuurreservaat en gaan morgen weer op pad binnen het reservaat. Wij hebben lange tocht gehad van de Drakensbergen naar hier. Drakensbergen zijn prachtig. Wij zijn niet naar Lesotho gegaan via de Sanipas in 4 wiel drivers. We hebben een rustdag gehouden. Het is een prachtige reis maar moeten heel vroeg op en hebben echt een druk programma. Wel is het zo dat we vrij snel in het ritme zijn gekomen en " vanuit de koffer" leven valt mee. De groep waarmee wij reizen is heel gemêleerd en is gezellig. We lachen veel en ieder houdt zich aan afspraken. De reisleider is een zuid afrikaan met een heerlijke manier van uitdrukken. De chauffeur en een donkere man en heeft overal zij " schatjes". Is een lache bekkie. Kortom het is reuze gezellig en we genieten van de vele indrukken.

• 05 Oktober 2017 - 19:21

Heleen Den Hartog:

Wat fijn om weer te lezen hoe het met jullie gaat.
    Veel plezier in het reservaat!
    Liefs,
    Henk, Gre
    Heleen en Christian

• 05 Oktober 2017 - 20:01

Aad En Hennie:

Echt gaaf om weer iets te lezen en dar de kleuren zo anders zijn dan hier , zullen wel veel echter zijn neem ik aan. heel veel plezier nog verder.